I přes nepřízeň počasí jsme se vypravili na celé dopoledne do nedalekého lesíka, abychom si ujasnili, jaké různé funkce vlastně plní les. Zahřáli jsme se při „běhacích“ úkolech, hledání a sbírání kartiček, které s tím souvisejí a umisťovali je po důkladném rozvážení na veliký látkový obrázek s funkcemi lesa. Les nám poskytl úkryt před větrem a deštěm a nabídl nám něco ze svých pokladů – našli jsme kozáky, hřiby a jiné podzimní houby. Při pozorování dalekohledy jsme zahlédli pelášit zajíce.
Dále jsme se pokoušeli rozlišit, jaké výhody či nevýhody má les monokulturní (smrčina) v porovnání s lesem smíšeným – vše jsme pozorovali pěkně přímo na místě a zaznamenávali do připravené tabulky. Zasoutěžili jsme si v hledání co největšího množství různých druhů stromů a trochu jsme se zapotili při třídění rostlin a živočichů podle lesních pater (velký textilní obraz byl zavěšený mezi stromy je dobře vidět na přiložených fotografiích.)
Naše hezké zážitky trochu pokazila zima, kterou někteří žáci tentokrát velmi podcenili a přišli zcela nedostatečně oblečeni, jeden žák dokonce absolvoval celé blátivé dopoledne v sandálech. A co víc – někteří neměli ani batoh se svačinou a teplým pitím na zahřátí… Tak snad příště!
















